GaaS και παιχνιδια-καρκινοι!

             

Coffee and Games, 05.09.2020:

Και…. Παράτησα το Shadow of War. Τα τελευταία δέκα χρόνια δεν θυμάμαι ένα παιχνίδι που να το άρχισα και να μην το τελείωσα όσο και αν και δεν μου άρεσε. Δεν μιλάμε για απλά ότι κάνεις το ίδιο και το ίδιο quest, μιλάμε ότι αν βρεις τη φόρμα και το πως σε βολεύει να παίζεις το παιχνίδι δεν σε σπρώχνει σε κανένα σημείο να κάνεις κάτι άλλο, όποτε μιλάμε ότι κάνεις το ίδιο και το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά. Γενικά δεν θέλω να παρατάω παιχνίδια, είμαι λίγο τρελός με αυτό, οπότε υπάρχει περίπτωση να το πιάσω κάποια στιγμή στο μέλλον για τη τελική ευθεία αλλά δεν είμαι και πολύ σίγουρος γι’ αυτό. Για να κλείσω με αυτό το παιχνίδι να πω ότι δεν το άφησα γιατί κάτι καινούργιο βγήκε, ένα παράδειγμα που θυμάμαι είναι ότι έχοντας στην κατοχή μου το Red Dead Redemption 2, έπαιζα ακόμα το Assassin’s Creed Odyssey για να το βγάλω όλο και μετά έπιασα το δεύτερο παιχνίδι του μήνα. Εντάξει μετά από το ACO το RDR2 ήταν όαση ευτυχίας βέβαια αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα. Έτσι έχουμε τη φωτογραφία από το Marvel’s Avengers γι’ αυτή τη βδομάδα, και με αυτό θα αρχίσω το αρθράκι μου με κάτι που σκεφτόμουν καθώς έπαιζα αυτό το παιχνίδι. 


Καταρχάς αυτό το παιχνίδι με έκανε να σπάσω το ρεκόρ μου για συνεχόμενες ώρες που έπαιζα κάποιο παιχνίδι, έτσι εχθές στο ρεπό μου έπαιζα 14 συνεχόμενες ώρες! Disclaimer, δεν είμαι ηλίθιος (πολύ), έκανα το διάλειμμα μου για φαγητό και για όλες τις άλλες φυσικές ανάγκες όποτε αυτές παρουσιάζονταν. Και το ερώτημα είναι ένα, τι κάνεις με αυτά τα παιχνίδια που εγώ τα ονομάζω “παιχνίδια-καρκίνους”; Είναι αυτή η κατηγορία, των games as a service, που πρέπει κάθε μέρα να μπαίνεις για να κάνεις κάτι. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα αλλά θα αναφερθώ λίγο στη mobile κατηγορία αυτών και αυτό γιατί για να πιάσω αυτό παιχνίδι και να κάνω αυτά που “πρέπει”, θα παρατήσω ένα άλλο παιχνίδι με Marvel χαρακτήρες και αυτό, το οποίο, το πιστεύετε ή όχι, έκανα log in και έπαιζα κάθε μέρα ανελλιπώς τα τελευταία 3 χρόνια, για δέκα λεπτά, δεκαπέντε, μισή ώρα, ότι έπρεπε να κάνω κάθε μέρα. Κάθε, μέρα. 

Οπότε πάμε από το ένα στο άλλο. Αυτό που σκέφτομαι όμως είναι ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι που δεν σε δένει με ενέργειες και stamina για να μπαίνεις ανα 2 ώρες να κάνεις κάτι. Σήμερα μπορείς δέκα λεπτά να παίξεις, αύριο μπορείς 5 ώρες παίξεις κ.ο. Σίγουρα το παιχνίδι σε ωθεί να παίζεις κάθε μέρα όσο πιο πολύ μπορείς αλλά και να μην το κάνεις, ειδικά αν δεν είσαι ανταγωνιστικός παίκτης όπως εγώ, δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι και εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι που στην ουσία κάνεις το ίδιο και το ίδιο, και θα συμφωνήσω απόλυτα. Έχω περάσει τη φάση μου με το Destiny, έχω περάσει τη φάση μου με το Diablo 3, με το Warframe κτλ. Όλα παιχνίδια που στην ουσία κάνεις το ίδιο και το ίδιο, ξανά και ξανά ελπίζοντας ότι θα σου πέσει καλύτερος εξοπλισμός για να πας σε πίστες μεγαλύτερης δυσκολίας ελπίζοντας να σου πέσει καλύτερος εξοπλισμός. Κάτι υπάρχει εδώ, κάτι που κάνει ανθρώπους σαν και εμένα να κολλάνε και να θέλουν να φτάσουν τους χαρακτήρες τους σε ένα επιθυμητό επίπεδο δυνάμεων, με το εκάστοτε στούντιο βέβαια να ανεβάζει μήνα με το μήνα το level cap και τον εξοπλισμό, πράγμα που σε κάνει να πηγαίνεις πίσω στο παιχνίδι πάλι και πάλι.


Σε καμία περίπτωση δεν λέω ότι αυτό είναι καλό. Η αλήθεια είναι ότι κάποιες φορές ακόμα σκέφτομαι τις ώρες που έχω δαπανήσει στο Diablo 3 και το πόσα άλλα παιχνίδια, με αρχή, μέση και τέλος, θα μπορούσα να έχω τελειώσει. Το καλό με αυτά τα παιχνίδια και εμένα είναι ότι κάποια στιγμή τα βαριέμαι και θέλω να πάω παρακάτω, το κακό με αυτό το παιχνίδι, συγκεκριμένα, είναι ότι έχει να κάνει με ένα θέμα που εγώ αγαπώ πολύ και δεν ξέρω πότε θα κουραστώ να παίζω με αυτούς τους χαρακτήρες, ειδικά από αν το δεις από τη μεριά του ότι ο κάθε ήρωας παίζει διαφορετικά στο παιχνίδι και το στούντιο σε τακτά χρονικά διαστήματα θα βάζει καινούργιους ήρωες και καινούργιες πίστες που έχουν να κάνουν με το βασικό σενάριο. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα φάω τα νιάτα μου σε αυτό και το σχέδιο είναι να υπάρχει και κάτι άλλο από δίπλα για να δουλεύει ως το παιχνίδι που μπορώ να τελειώσω κάποια στιγμή και να πάω παρακάτω. 

Εδώ μικρό spoil για την επόμενη εβδομάδα, θα είναι λίγο δύσκολη στον επαγγελματικό τομέα για εμένα και λογικά δεν θα μπορέσω να πιάσω κάποιο άλλο παιχνίδι, οπότε θα πάμε πάλι με Avengers και κάποιο θέμα που θα προκύψει από αυτό το παιχνίδι.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις