Dead Space 3, Preview


Dead Space 3, Preview (Xbox360):

Καταρχάς θέλω να τονίσω ότι είμαι μεγάλος fan των Dead Space, έχω τερματίσει άπειρες φορές το 1ο καθώς και το 2ο παιχνίδι. Η ευκαιρία να παίξω το demo του 3ου παιχνιδιού με έκανε, κυριολεκτικά, να πετάω από την χαρά μου. Και αρχίζουμε:

Το κακό 1ο(ναι έχει και άλλα κακά η υπόθεση), δεν ξέρω αν φταίει η σύνδεση που έχω ή κάποιος άλλος, δικής μου ευθύνης, παράγοντας αλλά το demo έκανε απελπιστικά πολύ ώρα να κατέβει στο Xbox μου.

Μικρό το κακό, αλλά νομίζω ότι έπρεπε να το αναφέρω, ας πάμε στα του παιχνιδιού τώρα. Το πρώτο που θα δούμε, όπως είναι φυσικό, είναι το καινούργιο menu του παιχνιδιού, το οποίο όλο και κάποια σχέση θα έχει με το σενάριο, όπως και το menu του 2ο, αλλά προς το παρόν δεν κατάλαβα κάτι.

Το demo, όπως μας πληροφορεί και ένα spot που μπαίνει πριν παίξουμε, χωρίζεται σε 3 μέρη:
1ον, το single player,
2ον, το co-op
3ον, το weapon crafting

 Θα αρχίσω ανάποδα, καθότι και ανάποδος άνθρωπος και γιατί έτσι ξεκίνησα και το demo. Η weapon crafting επιλογή μας πετάει σε ένα δωμάτιο, όπου φαντάζομαι θα περνάς και από το κυρίως παιχνίδι από εκεί, στο οποίο υπάρχει ένα παράθυρο που μας επιτρέπει να δούμε το διάστημα και τα χαλάσματα ενός πλοίου, πιθανολογώ ότι είναι το πλοίο που βρισκόμαστε πάνω. Μικρή σημασία έχουν όλα αυτά όμως, γιατί λίγο πιο κάτω βρίσκεται το μηχάνημα που μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας όπλα. Οι επιλογές που μας δίνει το παιχνίδι δεν είναι πάρα πολλές, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι παίζουμε ένα demo. Το σύστημα φαίνεται να δουλεύει καλά. Μπορούμε να φτιάξουμε το “κεντρικό” όπλο, πάνω του να βάλουμε ένα “δευτερεύον”, να τα αναβαθμίσουμε κ.α. Δεν θα το κουράσω πολύ γιατί υπάρχουν videos στο YouTube για όποιον θελήσει που εξηγούν πιο ολοκληρωμένα την εν λόγω διαδικασία. Τα “κερατάκια” πάνω από το κεντρικό και δευτερεύον μπήκα γιατί στην ουσία και τα δύο όπλα είναι εξίσου σημαντικά οπότε η επιλογή παίζει μόνο από το τι αντικείμενα έχετε βρει στο παιχνίδι για να τα βάλετε στην θέση που πρέπει. Η μεγάλη αλλαγή που πρέπει να ειπωθεί εδώ είναι ότι πλέον ο Isaac μπορεί να έχει πάνω του μόνο δύο όπλα, πράγμα που κάνει το weapon crafting επιτακτική ανάγκη.

Πάμε παρακάτω, μετά λύπης μου ανακάλυψα ότι ακόμα ένα παιχνίδι παίζει στην κατηγορία “Co-Op = XboxLive”. Ναι, το τόσο διαφημισμένο multiplayer χρειάζεται δύο Xbox και δύο κόπιες του παιχνιδιού. Άτιμα λεφτά.

Πάμε στο κυρίως μέρος στο παιχνίδι, και ονομάζω αυτό το σημείο κυρίως, γιατί το Dead Space πρέπει να είναι μια μοναχική εμπειρία. Πείτε με ρομαντικό, κολλημένο κ.α. δεν με νοιάζει, ένα παιχνίδι που λανσάρεται ως τρόμου πρέπει να είναι παιχνίδι για έναν παίχτη. Το demo αρχίζει και βλέπουμε το πρωταγωνιστή, Isaac Clarke, για ακόμα μια φορά να είναι χωμένος σε ένα πόλεμο επιβίωσης εναντίων των necromorphs. Λογικά το σενάριο του παιχνιδιού θα δικαιολογεί γιατί και πως βρίσκεται στα συντρίμμια ενός πλοίου δεμένος ανάποδα, αφού αυτό έχει προσκρούσει βίαια, φαντάζομαι, στον πλανήτη που διαδραματίζεται το παιχνίδι. Ο Isaac συνειδητοποιεί τι έχει γίνει ξυπνάει και φωνάζει ένα όνομα (συχωρέστε με αλλά ξέχασα να βάλω τους υπότιτλους από την αρχή και δεν κατάλαβα ποιόν φωνάζει), πέφτει από εκεί που ήταν κρεμασμένος κλείνει η κάσκα του και αρχίζει το παιχνίδι.

Το πρώτο που παρατήρησα είναι ότι το παιχνίδι θέλει να κλέψει, ίσως, λίγη από την δόξα του Silent Hill, με τον παίχτη να μην μπορεί να δει πάνω από δύο-τρία μέτρα, εξαιτίας του ότι υπάρχει χιονοθύελλα. Ο Isaac προχωρεί με το χέρι μπροστά από τα μάτια του (πράγμα άκυρο λίγο, γιατί φοράει κάσκα), και αυτό τον κάνει να πηγαίνει αργά. Όταν στοχέψουμε όμως πάει κανονικά. Κάπου εκεί βρίσκουμε και τον 1ο εχθρό μας, και είναι ένας από τους καινούργιους, πολύ ωραίους σε σχεδιασμό εχθρούς. Περνώντας και αυτό έχει ένα στιγμιότυπο με quick time events, περνάμε σε μια σπήλια όπου η χιονοθύελλα κοπάζει και εχθροί μας πετάγονται από το χιόνι, κάτι ωραίο και ανανεωτικό για την σειρά. Τα αντικείμενα που βρίσκουμε όταν τους σκοτώσουμε αλλά και στα κουτιά πλέον έχουν κάτι καινούργιο, κομμάτια όπλων, για να μπορούμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας όπλα. Παρακάτω γνωρίζουμε και τον 2ο χαρακτήρα του παιχνιδιού, John Carver, ο οποίος για χάρη του διαφορετικού σεναρίου στο single player, εμφανίζεται απλά για να πει κάποιες ατάκες, στο demo τουλάχιστον. Κάπου εδώ βρίσκουμε και ένα “shop” το όποιο, σαφώς αλλαγμένο, μας επιτρέπει να αλλάξουμε στολή, να αγοράσουμε πράγματα και πλέον να κάνουμε αναβαθμίσεις στην στολή μας. Από αυτό και το ότι τα όπλα κάνουν αναβαθμίσεις από το μηχάνημα που τα φτιάχνουμε με κάνει να υποθέσω ότι από το παιχνίδι έχουν αφαιρεθεί τελείως τα workbench και πλέον κάνουμε αναβαθμίσεις μόνο αποκεί.

Παίζουμε εναντίον ενός mini boss σε κάποια φάση αλλά αυτό που μου έκανε εντύπωση, όχι απαραίτητα καλή, ήταν ότι ακούς κάποια στιγμή από έναν, υποθέτω, αρχηγό των unitologists ότι ο Isaac αποτελεί απειλή και πρέπει να εξοντωθεί, βάζοντας στο παιχνίδι για πρώτη φορά εχθρούς ανθρώπους με όπλα σαν τα δικά μας. Σε μια επίθεση αυτών μας επιτίθονταν necromorphs, τα οποία είχαν ως στόχο και αυτούς, εκτός από τον Isaac. Μετά τον θάνατό τους μετατρέπονταν και αυτοί σε necromorphs, είτε τους είχαν σκοτώσει τα ίδια, είτε εμείς. Εδώ μπαίνει μια νότα στρατηγικής στο παιχνίδι στο ποιούς εχθρούς θέλεις να σκοτώσεις πρώτα και γιατί. Το demo για ακόμα μια φορά τελειώνει με θεαματικό τρόπο, όπως και το demo του 2ου παιχνιδιού.

Για τον χειρισμό δεν έχω να πω πολλά, είναι ακριβώς ο ίδιος με το 2ο παιχνίδι, ίσως να αλλάζουν μηδαμινά πράγματα αλλά εγώ, που έχω λιώσει τα άλλα δύο παιχνίδια, δεν ένιωσα ξένος. Το μόνο κακό εδώ είναι το 2ο όπλο που δεν βολεύει και πολύ εκεί που είναι (RB), πράγμα που με κάνει να σκεφτώ ότι αν δεν δουλεύει στον μοχλό του Xbox, μοχλό που έχει φτιαχτεί για shooters games, αυτό θα πρέπει να είναι αρκετά εκνευριστικό στον μοχλό του PlayStation 3.

Το demo μας επιτρέπει να παίξουμε το παιχνίδι μόνο στον “normal” βαθμό δυσκολίας αλλά και εκεί τα πράγματα μάλλον ήταν “easy”. Ακόμα και στο mini boss τα πράγματα δεν ήταν όσο δύσκολα θα περίμενα. Το μόνο που δικαιολογεί αυτήν την κατάσταση είναι ότι, υποθέτω, πως η πίστα θα βρίσκετε στην αρχή του παιχνιδιού όπου ο παίχτης “μαθαίνει” ακόμα πώς να παίξει οπότε έχει μια κάποια επιείκεια.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι πολύ καλά και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα όσο αναφορά αυτά. Το πρόβλημα βρίσκετε στο ότι η παλέτα χρωμάτων είναι πιο έντονη από τις άλλες φορές, χάνοντας έτσι τον απόκοσμο και τρομακτικό τόνο που έχει στα προηγούμενα δύο παιχνίδια. Στον πλανήτη, τουλάχιστον στο σεναριακό σημείου που είναι το demo, είναι πάντα μέρα… Και αυτές οι δύο επιλογές, για εμένα, ρίχνουν λίγο την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού και για να πω την αλήθεια δεν ένιωσα το “Space” του τίτλου!

Ο ήχος βρίσκεται, για ακόμα μια φορά, στα θετικά. Τα θέματα που παίζουν από πίσω είναι πολύ ατμοσφαιρικά και ανεβάζουν την ένταση στα σημεία που πρέπει.

Το demo δεν με ενθουσίασαι, όχι ότι το παιχνίδι είναι άσκημο σαν παιχνίδι αλλά έχει χάσει πολύ από την ατμόσφαιρα του. Θες το Co-Op, θες ότι όλο ήταν μέρα, θες τα έντονα χρώματα, δεν ξέρω κάτι με ξένιζε και δεν το ένιωσα “Dead Space” (απομόνωση). Το παιχνίδι έχει καλές βάσεις και οι καινούργιοι μηχανισμοί δουλεύουν καλά, εκτός από το 2ο όπλο, οι καινούργιοι εχθροί είναι ωραία φτιαγμένοι και, ως κάποιο βαθμό, ενεργούν καλά. Η ιστορία για ακόμα μια φορά αναμένετε πολύ καλή αλλά φοβάμαι ότι θα πέσει θύμα αυτού που έπεσε και το Resident Evil 5. Δηλαδή ένα παιχνίδι φτιαγμένο αποκλειστικά για Co-Op, που αν και δουλεύει single player δεν σου χαρίζει την πιο ολοκληρωμένη εμπειρία που μπορεί.

Εν κατακλείδι, εγώ σαν μεγάλος fan της σειράς δεν ένιωσα τον ίδιο ενθουσιασμό που ένιωσα όταν τερμάτισα το demo του 2ου παιχνιδιού και δεν έβλεπα την ώρα να πάρω στα χέρια μου ολόκληρο το παιχνίδι. Και αυτό είναι άσκημο… Ελπίζω ολόκληρο το παιχνίδι, όταν βγει, να είναι πολύ καλύτερο από το demo του, μακάρι να είναι απλά άσκημη η επιλογή του σημείου, και ολόκληρη η δημιουργία να κλείσει με πολύ όμορφο τρόπο την τριλογία.

0 σχόλια: