Το προβλημα με τα DLC



Coffee and Games, 24.10.2020:

Η φωτογραφία σήμερα έχει να κάνει με το DOOM Eternal καθώς παίζω το single player DLC που έβγαλαν αυτή τη βδομάδα. Με αυτή την ευκαιρία και με το ότι πρόσφατα είδα ένα βίντεο για το post launch περιεχόμενο του Assassin’s Creed Valhalla θα ήθελα να χαλαρώσω λίγο με το θέμα της καινούργια γενιάς που ασχολούμαι στα τελευταία άρθρα (Microsoft, Sony, Nintendo) και να πιάσω αυτό το θέμα. 

Μόνο και μόνο το γεγονός ότι πλέον (τι πλέον δηλαδή εδώ και αρκετά χρόνια) έχουμε διαφημιστικά βίντεο για τα season pass και για το τι θα έρθει στο game αφού βγει το game, πιστεύω ότι είναι πολύ ανησυχητικό για την βιομηχανία σαν σύνολο. Το γεγονός ότι όλες οι εταιρείες προσπαθούν να κάνουν κάποιο παιχνίδι-υπηρεσία ή GaaSπαιχνίδια-καρκίνοι όπως τα λέω εγώ) είναι κάτι από μόνο του (κακό, καλό δεν ξέρω), το γεγονός όμως ότι προσπαθούν να μας κάνουν να ασχολούμαστε με ένα game ακόμα και πολύ μετά την κυκλοφορία του είναι σίγουρα κακό.


Για να αναπτύξω την σκέψη μου δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με μεγάλα, “καθαρά”, και ωραία expations σε παιχνίδια που το αξίζουν, έχουν λόγο να υπάρχουν και τελικά αποζημιώνουν με το να υπάρχουν, βλ. The Witcher 3, GTA IV, The Last of Us κ.α. αλλά να βλέπεις μικρές πιστούλες/αποστολές/χαρακτήρες είναι κάτι που δεν μου αρέσει. Είναι φανερό ότι στο 90% των περιπτώσεων έχουμε να κάνουμε με υλικό που είτε κόπηκε για να υπάρχει λόγος για το season pass, είτε μπορούσε να τραβηχτεί το παιχνίδι ένα ή δύο μήνες μετά και να το έχουμε μέσα στο βασικό πακέτο. 

Ένα άλλο πρόβλημα που προκύπτει από αυτό είναι ότι αν αγαπάς και θες να παίξει κάποιο παιχνίδι day-one με αυτές τις πολιτικές σε κάνουν να πληρώνεις τον τίτλο 20 και 30 ευρώ παραπάνω και εδώ θα ήθελα να τονίσω το πόσο πονηρές είναι οι εταιρείες του χώρου γιατί όταν ήθελαν να ανεβάσουν την τιμή στα παιχνίδια στα 100 ευρώ όλοι, πολύ σωστά, είχαμε ενστάσεις και δεν το έκαναν αλλά με το season pass, με τις cold/ultimate και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο editions κτλ, έχουν φτάσει την τιμή του προϊόντος εκεί που ήθελαν έμμεσα. Βέβαια υπάρχει λύση στο πρόβλημα αυτό, μην πάρεις τα παιχνίδια day-one και περίμενε για κάποια έκδοση ένα χρόνο και δύο χρόνια μετά που θα τα έχει όλα μέσα, αλλά δεν πάει έτσι μπροστά η βιομηχανία παιδιά μου. 


Λίγο πριν το τέλος να παρουσιάσω και άλλη μια εκδοχή, ένα δικό μου πρόβλημα αν θέλετε. Εγώ σαν “gamer”, ή όπως θέλετε πείτε το, μου αρέσει όταν παίζω ένα παιχνίδι να του βγάζω το ζουμί και μετά να πηγαίνω παρακάτω. Αν θέλω και μου αρέσει πολύ, ναι το ξανά επισκέπτομαι αλλά μέχρι εκεί. Το θέμα μου είναι ότι σε μια εποχή που έχουμε τόσες επιλογές, και συνήθως με αυτά τα single player DLC να κάνουν και δύο με έξι μήνες να βγουν, σε πολλές των περιπτώσεων έχω ξεχάσει/ξεσυνηθίσει πως να παίζω το εκάστοτε game πράγμα που με κάνει κάποιες φορές ή να φοβάμαι να το ξαναπιάσω ή να το πιάνω και να έχω την ίδια καμπύλη εκμάθησης από την αρχή σε ένα level του game όμως που περιμένει από εμένα να ξέρω αυτά που πρέπει να ξέρω και τις περισσότερες φορές σου πετάει δοκιμασίες που όπως είναι φυσικό είναι ένα επίπεδο πιο πάνω από το βασικό game, με εμένα να έχω ξεχάσει ποιό είναι το πλήκτρο που πηδάει ο χαρακτήρας πόσο μάλλον βασικούς μηχανισμούς και στοιχεία του game! 

Τέλος να πω ότι αν και το DOOM Eternal είναι στην τελευταία κατηγορία, με εμένα όταν το ξανά έπιασα να μην θυμάμαι πολλά βασικά πράγματα για το πως παίζεται, έχουμε να κάνουμε με ένα DLC, και season pass, που αξίζει. Έχω κάποιες ενστάσεις εδώ και εκεί αλλά γενικά δεν μετανιώνω τα παραπάνω λεφτά που έδωσα γι’αυτό το game. Αν έχετε το βασικό game πάρτε το, αν όχι συμβουλή μου είναι να περιμένετε λίγο μέχρι να βγει κάποιο πακέτο για να το πάρεις όλο μαζί.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις